Thursday, May 7, 2009

hari sabtu , dan orang tengah

0412 , 02052009

dengan nama Allah , yg memberi rezeki yg HALAL

aku sampai ke kota keriangan yg di panggil KL .
atas dasar kerja satu hari . heheh . ada duit , jalan .
terus aku call kawan² suruh datang jemput sekaligus melepak minum² dan bersarapan .
job pukul 12 , lambat lagi .
lepas lepak aku pun tdo la kejap d rumah kawan aku yg datang jemput tu , biasa la , naik bas mmg boleh tergeliat tulang blakang ngan tulang belikat aku . haha . public transport .

0900

aku pun gerak la ke lokasi kerja ,
taman maluri . naik public transport lagi . haha
gerak awal , xmau sampai lambat .
disiplin beb .

sampai je kat maluri , kawan aku jemput lagi . tapi naik kaki je la pulak .
hahaha .
kalau nak ikutkan , aku x payah datang pun event tu .
saja rasa nak ronda² KL .
heheh .

sebelum apa² , aku jelaskan dulu cerita yg korang tak tahu lagi .
job yg aku datang KL ni , adalah job sewaan PA system dan lain² .
total quotation adalah RM1500 , yg mana aku ialah Audio consultant (aku yg kira nak pakai setting macam mana etc etc )

1030

aku sampai kat lokasi , tgk site .
"besar pulak tempat ni , dengar² besar kedai je" cakap sorang² .
nampak sangat organizer kencing aku ni . diorang kata tempat kecik je .
takpe , jalan . sebab aku dah setting barang yg agak² power .
cukup kot .

1130

barang x sampai² lagi . aku pun call la supplier . rupanya , diorang x tahu yg event tu start pukul 12pm ! ( tuan punya barang² xde , so minions je yg handle , and yg tak bestnya , minions ni dapat info event start pukul 2pm . walaupun aku dah update event start pkl 12am )

so apa lagi . aku call la supplier , tanya situasi .
dengan selamba , supplier suruh tunggu barang sampai .
bengang je aku .

1230

barang x sampai lagi .
organizer dah bising . surprisingly , aku baru kenal organizer tersebut .
rupanya yg deal ngan aku adalah org tengah .
palat la jugak kan ?

lagi best , rupanya quotation aku dah di modified ,
jadik RM2000 ,
and lagi best , aku dapat tahu organizer sebenar dah deposit RM1000 , through the middleman .
aku dapat deposit RM700 je .
cilake . makap awal² .
pastu detail x lengkap .
dah la deposit lewat . sehari sebelum event , pkl 10 malam .
mmg time tu aku dah cancel dah pon . lambat sangat sape suruh .
tetiba dah deposit . tak pasal² aku kena on balik .

sambung cerita .

1515

setelah mengalami kesesatan , dan kerana bodoh sombong ,
nak tunjuk lagak xnak org jemput .
barang akhirnya sampai .

and pada masa tersebut , organizer dah deal ngan org tengah misteri ni ,
yg diorang hanya akan bayar RM500 sahaja lagi .
WTF . so total yg aku akan terima adalah RM700 + RM500 = RM1300
siap x cukup harga quotation .

so , tauke supplier barang yg tiada di situ , mula la kecoh kenapa nak bayar sikit la apa la .
tanpa diorang ingat kesalahan awal mereka yg datang lewat 4 jam .

aku tersepit diantara supplier yg demand bayaran penuh ,
dan organizer yg tak nak bayar penuh .
mmg haram la .
dan aku boleh tahu la kegembiraan org tengah yg seronok makan duit haram nya tu .

lastly ,
aku jadik malas .
aku pun negotiate ngan organizer , and diorang pun setuju bayar RM650 SAHAJA .
supplier setuju kalau diorang bayar RM750 .
so , penyelesaian nya , aku kuar duit sendiri utk selesaikan masalah tersebut .
xde hasil la gamaknya . dah bayar sana sini , penat datang KL .
apa pun x jadi .
end of story .

supplier tersebut , mmg aku x contact dah .
org tengah tersebut , aku doakan org lain maafkan ko jugak .
sekian terima kasih .

3 comments:

  1. kuatkan semangat bro! aku bekas opismate kakak hang. btwm little wing tu antara feveret aku masa stadi dulu

    ReplyDelete

what do u seek , mortals ?

what do u seek , mortals ?
just email me r32_type@yahoo.com